reede, 1. august 2008

Teab keegi vastust?

Miks on nii, et osade inimeste blogid on põnevad, osade mitte?
Miks tehakse blogi, kui seda ei täideta?
Miks pannakse blogisse asju, mis juhtusid kuu aega tagasi?









Lugesin üht head ajakirja. "Marie Claire" on selle nimi. Üks hea artikkel oli... Oodake...
Sõnadest ja väljenditest, mida tihti kasutatakse.

TÄIUSLIK
Täiuslikuks võib tembeldada ükskõik millise hambapasta, mööblieseme või koduperenaise teleseriaalis. Täiuslik võib olla tänapäeva meedias vaikus, probleemi lahendus, kurvikas blondiin või reaalsus tervikuna. Tuletame meelde, et miski ei pea olema täiuslik, et olla võrratu.


LISAVÄÄRTUS
Miski pole selline nagu näib. Kartulikrõpsudel on lisaväärtus, kui neis on vähem rasva. Näokreemil on lisaväärtus, sest see on vananemisvastane. Lisaväärtus tekib, kui õnnestub vähendada kulusid ja riske. Nii palju väärtust, kuid sama hind. Vau!


OLUKORD ON KONTROLLI ALL
Reporterite lemmikväljend. Seda kuuleb keskmiselt kolm korda igas televisiooni uudistesaates. Pole mõtet küsidagi, mitu korda see veel päevalehtede krimiuudistes seisab. Kõikehõlmavam ja mugavalt ohutu väljend ei ütle tegelikult mitte midagi.


NII COOL
Väljendab tonnide viisi ülevoolavust kõige suhtes, kasutatakse nii nimisõnade kui ka verbidega koos. Enamjaolt kasutuses mitte kõige nooruslikumas kõnepruugis.


TEAD
Selle sõnaga täidetakse pause. Eriti siis, kui näed teles võrratu välja, aga sul pole tegelikul suurt midagi öelda.


BLING-BLING
Popp sõna moe- ja meelelahutusringkondades.Tavaliselt kasutavad seda need, kes on end sületäie kila-kola ehk bling-blingiga ehtinud. "Prantsusmaa president on liiga bling-bling," ja kõik on öeldud.


PÕHIMÕTTELISELT
Selle sõnaga täidetakse lünki, kui mõistus ei suuda midagi paremat välja mõelda millegi kirjeldamisel (Põhimõtteliselt olan ma Tartust") või millegi hukka mõistmisel ("Põhimõtteliselt on see täiesti arusaamatu"). Valitsus kiidab põhimõtteliselt heaks eelnõu, komisjon otsustab põhimõtteliselt rahuldada nõudmised. Meil on põhimõtteliselt ainult üks probleem - meil napib konkreetsust!


AINUÜKSI
See armastatud sõna tekitab võta-või-jäta-mulje. Liigsel kasutusel on see tüütu, mitte trendikas. "Noorpoliitik lõi ainuüksi Armani poes sirgeks üle 100 000 krooni" "Inglane matkas ainuüksi lihasejõul õmber maailma." Ainuüksi Jumala armust võib aru saada, millest jutt.


MIS VALEMIGA?
Viitab neile, kelle elueesmärk on olla märgatud õigetes kohtades, kanda õigeid rõivaid, kingi ja meiki. Nad olid seal, mis valemiga neil see õnnestus? Mis valemiga seda mõista? Soovitusi on?


ORGAANILINE
Tänapäeval on kõik orgaaniline, alates toidust ja lõpetades kosmeetikaga, ning isegi suhted võivad seda olla. Jätab asjadest parema mulje. Või siis mitte.

M
IS IGANES
Kasutusel võrdselt nii noorte kui ka vanade seas, kirjeldamaks kirjeldamatut või täitmaks lünki, kui pole midagi öelda, varjamaks tõde või lihtsalt, kui miski tundub olevat "mis iganes".

NAGU
Oli nagu üks tüdruk, kes nagu tahtis meeldida ühele kutile, kes talle nagu meeldis, ja nad olid nagu sõbrad ja nagu enamgi veel... Mis see küll ometi oli?

SÜNERGIA
Vitamiinide ja ürtide sünergia, orgaaniliste toiduaeinete sünergia, kalorite sünergia. Millest me üldse räägime? Ometi öeldakse, et kui tekib sünergia, on asi õige.

EDASIVIIV
Ärijuhid pilluvad seda sõna iiveldama ajamiseni, et tunduda ennetavad, progressiivsed ja kõike muud. Sama hästi võiks ju öelda "järgmise kolme kuu jooksul"?

KUUM
Kasutatakse kottide, tüdrukute, kingade, riiete, poiste ja kõige muu moeka kirjeldamiseks.

X ON UUS Y
Nii öeldakse mitme asja kohta - inimeste, loomade, moevärvide, köögiviljade jne kohta. Näiteks: kassid on uued koerad, 40 on uus 50, roosa on uus must, kurjus on uus headus.... Saate isegi aru. Kõlab nutikalt, kuid sisutult tobe.

KONSULTANT
Konsultant võib tegutseda ükskõik millisel alal. Avalike suhete korraldaja on nüüdseks imagokonsultant, stilist on moekonsultant, maakler on kinnisvarakonsultant jne. Omakorda nähakse vahet ka noorem- ja vanemkonsultandil.

TOOB ESILE
See väljend otsekui lisaks midagi huvitavat, löövat ja kaalukat. Näiteks:"See punane toon toob ta tumedad silmad hästi esile." Tegelikult jääb kõik samaks, on ju nii?

JÄTKUSUUTLIK
Mitte keegi ei väidagi, et strateegiline äripartnerlus või tehing ei oleks jätkusuutlik. Mõistame korrutamatagi, et kui otsus on mõlemale poolele kasulik, tasub asja edasi ajada.


Ps. USA psühhiaatriaprofessor Louann Brizedline kirjutas oma 2006. aasta raamatus "Naise aju", et naised kasutavad päevas keskmiselt 20 000 ja mehed 7000 sõna. Kus on siis need loomingulised ja sügavamõttelised sõnad? Kas me lihtsalt kordame ennast?

0 sisemonoloogi.:

 

Blog Template by BloggerCandy.com